петък, 5 октомври 2012 г.

Ролята на учителя по математика

Имам една приятелка, която много често казва за някой, който има строго и сухо излъчване, прилича на учител по математика. И не знам дали е наложено с годините мнение или самата наука, като точна и сериозна, създава една такава строгост в излъчването на практикуващите я, но доста хора споделят тази позиция и гледат на уроците по математика, като на часове, прекарани или в постоянно треперене, че ще те вдигнат на дъската и ще се червиш и немееш, или пък в пълна скука и неразбиране за какво точно се говори. Та в тази връзка днес ми се иска да поговорим и за ролята на учителя в това да направи тази учебна дисциплина близка и приятна за учениците. Защото, говорихме си вече миналия път, измъкване от матурата по предмета няма. Идва денят, в който ни проверяват какво сме научили за 11 или 12 години в часовете. И в този смисъл много важна е ролята на учителите, които са ни въвеждали и развеждали из сложните математически дебри – дали са ни водили приятелски за ръка, или са ни ръчкали с остен. Като начало си мисля, че преди всичко учителят трябва да има ясното съзнание, че уроците не са най-леснодостъпната материя, поне за по-голяма част от учениците, да подхожда с необходимата доза разбиране към факта, че не всички ученици са с еднакви интереси и възможности по отношение на математиката. И в тази посока той трябва да направи така, че уроците да са еднакво интересни и разбираеми и за едните, и за другите. Трябва да умее така да балансира между по-напредналите и тези, които възприемат по-бавно, че да няма ощетени.

Няма коментари:

Публикуване на коментар