сряда, 31 октомври 2012 г.

Понятие за количество и за всеобщ еквивалент

И днес продължавам със съветите си за това, как използвайки играта и ежедневните действия, може да въведем без особен стрес детето си в света на математиката и на основните математически понятия. Защото наистина съм убедена, че ако направим това навреме и под формата на игра, досегът на детето с истинската и по-сложна математика, със формулите и математическите задачи ще е много по-лек и незатормозяващ. Днес ще ви дам идеи как да развиете у детето понятие за количество и за всеобщ еквивалент. Идеята за количество най-лесно може да обясните на детето чрез метафори. За целта използвайте добре познати на детето образи – примерно ръката – това са пет пръста, човек – това са две ръце, два крака, две уши, две очи. Да делим каквото и да е – ябълка, пица – винаги е най-лесно на две. Така леко и неусетно детето ще си създаде начална представа за това, що е количество. При изграждането на представа за всеобщ еквивалент подходете по следния начин. Известно е определението на парите като всеобщ еквивалент на стойността. Може да използвате това като занимателна игра. Изберете на детето някакъв продукт, който му е добре познат, примерно любими бонбони, които са с кръгла цена. И за всички предмети му обяснявайте каква е тяхната стойност, измерена в пакетче или пакетчета от любимите му бонбони. Примерно камиончето, което иска да му купите, струва пет пакетчета бонбони, а самолетът – цели двайсет пакетчета. Повярвайте ми, струва си да положите усилия и да започнете с непринудените уроци по математика още от най-ранна възраст.

Няма коментари:

Публикуване на коментар