петък, 30 ноември 2012 г.

Уроци по математика от 4-годишна възраст?

Напоследък доста се пише за това, че образователното министерство подготвя закон, а дали не е и приет вече, според който децата задължително ще трябва да посещават предучилищни занимания още от невръстната четири годишна връзка. Стана ми интересно и се замислих върху това решение – и в светлината на предложенията, които ви давах в последните си статии, за това как от ранна възраст да развиете математическо мислене у децата си. Изключвам чисто емоционалната страна на въпроса – струва ми се доста рано още от 4-годишна възраст децата да бъдат вкарвани в строгите рамки на образователната система, пък била тя и предучилищна. Вторият въпрос обаче, който ме вълнува, е дали наистина имаме достатъчно подготвени кадри в сферата на предучилищното образование по математика. Хора, които в игрови порядък могат на представят на малчуганите по интересен начин основите на математиката и да направят уроците по математика приятни. За началното образование със сигурност има създадени такива традиции и кадри, но за предучилищното ми се струва, че това не е така. Не става въпрос за това, че учителите в детските градини не знаят основите на математиката чисто теоретично, а за това дали наистина могат чисто методологически да се справят с предизвикателството обучение по математика на 4-годишно дете. Струва си хората, които са приели това решение, да се замислят по този въпрос. Сериозен е. И ако се окаже, че в момента учителите от предучилищната образователна степен нямат нужния методологически ресурс, да им бъдат предложени възможности за допълнително обучение и квалификация в тази посока.

Няма коментари:

Публикуване на коментар