сряда, 7 ноември 2012 г.

Да развием у детето усещане за символ и неизвестно

Здравейте, приятели! Продължавам. Продължавам да ви улеснявам и вас, като родители, а в последствие и вашите деца в съприкосновението им с неизбежните уроци по математика, които им предстоят. Както вече неведнъж е ставало дума, ако усвоят отрано в игрови модел основни математически понятия, когато му дойде времето за решаване на по-сложни тестове и задачи по математика, те ще го правят с лекота и удоволствие. Днес ще ви дам насоки за това, как може да подпомогнете детето си в разбирането на това що е символ – в игрова форма, разбира се. Това е много важно защото идеята за символ развива абстрактното мислене, което знаете е от особена важност в развитието на детето. Говорете с детето си за това как едно нещо символизира друго, и играйте с него със символите в дрехите, в разговорите, в поведението. Обръщайте му внимание на общоизвестни графически символи – кръст, тухла, знака ин-ян и много други подобни. Обсъждайте с него съдържанието на пътните знаци, обяснявайте му какво те изобразяват, защо са избрани именно такива символи, а не други. Рисувайте вкъщи заедно различни знаци, фигури и емблеми. Това е един наистина прекрасен начин, по който може да развиете абстрактното мислене на детето си. Друго понятие, което разбрано и осмислено от ранна детска възраст, би било добра основа в бъдещото разбиране на уроците по математика, е понятието неизвестно. Съвсем непринудени вие може да му покажете какво е неизвестно и как то може да бъде откривано по косвен начин. Такава игра би могла да бъде – поставете на масата няколко негови играчки, които то добре познава, после скрийте едната и го попитайте коя е скритата. Продължавам да твърдя, че математиката е лесна наука, стига някой да ти е помогнал навреме да навлезеш приятно в нея. Направете го за децата си.

Няма коментари:

Публикуване на коментар