сряда, 24 октомври 2012 г.

Основи на смятането


Математическите забавни игри помагат много в по-нататъшното развитие

Както ви обещах миналия път в няколко последователни материала ще ви представя различни игрови модели, с които още от най-ранна детска възраст да започнем да развиваме у детето си или пък у учениците си математическо мислене, усет към смятането, за да може, когато поотраснат да не поглеждат с неясен страх към задачите по математика, а смело да се опитват да ги решават. Започнете да играете с децата буквално от най-ранна възраст на най-различни игри. Стълбите са един доста подходящ вариант за това – те прекрасно помагат да започне да се формира у детето усещане за растеж, йерархия, разпределение и други подобни неща, особено полезни при решаването на математически задачи на по-късен етап. Разположете на стълбите големи цветни цифри – помогнете на детето си или на неговата играчка да се изкачва по стъпалата и бройте заедно с него. Примерно може да му кажете: сега сме на стълба две, качваме се на стълба три, после отиваме на стълба пет, две плюс три е пет. По същия начин може да му обясните и умножението: тръгваме от площадката, минаваме три пъти по две стълби и стигаме до шестата стълба – ето защо, като умножим две по три се получава шест. Деленето разбира се е по-трудно, но не е невъзможно да бъде обяснено игрово: от стъпало шест скачаме до най-ниското през две стъпала – получават се три скока, ето защо шест, делено на три, е две. Не твърдя, че тези игри са пълноценни уроци по математика, твърдя, че те правят пълноценно обучението по математика на един по-късен етап. Затова следващия път продължавам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар